Cubism3D SDKがEarly Accessだったとのこと(2018/7現在)

raf-pro.hatenablog.jp
でCubism3DのSDKをダウンロードしてサンプルを確認した。
どうやら全部モーションデータ(.motion3)を読み込んでいるようだ。
どうにかmotionなくても動かせる方法ないかな~ともう一度GitHubのページを見ると

Why Early Access?

With the Cubism 3 SDKs we strive to provide the SDKs you need. We shared the Unity SDK from the prototype stage with multiple developers and made sure to reflect their feedback.

For the JavaScript SDK we take things one step further by opening the evaluation phase up for everyone, so it would be great if you could give the SDK a try and provide any feedback through this GitHub project.

Early Access段階なのでした。そして

Getting Started

No manual is available yet. The best places to start are the example(./example/src/**/*.*) and the completely documented module source files.

マニュアルはまだない、と(正直サンプルあるだけありがたいことではあるのですが)

以上、README.mdすらまともに見ていなかった人のお話でした。
これからしばらくはCubism2のSDKで作っていこうかな。